fbpx

Den gyldne regel, når det kommer til sociale medier

Vil du undgå at kaste penge ud af vinduet?

Dig: Wow Line. Det var svært at svare på!

Mig: I know. Jeg skal bare have dig til at læse videre 😉

Person Y: “Hvad med sociale medier, skal vi ikke snart have sådan ordentligt gang i de medier?”

Person X: “JO! Vi skal være på Facebook. Og så skal vi være på Instagram – det skulle vist nok være super nemt og få følgere der. Og så skal vi nok skal i gang med TikTok – og have fat i politikerne på Twitter, fordi øhh ja vi vil vel gerne fortælle dem om os øhh.”

Puha… Jeg bliver helt træt. Træt, fordi det er hårdt skabe gode resultater på sociale medier, som IKKE er relevante for en given virksomhed. Det er faktisk som at løbe et marathon for en ikke-løber som mig.

Og det er den sti, som person X og Y er på vej ned af.

Har du for nylig sat dig ned og overvejet hvilke sociale medier, som er relevante for din virksomhed?

HUSK: Vær KUN på de sociale medier, som er relevante for virksomheden. Alt andet er spild af jeres penge.

Det kan være svært at navigere i et felt, der som på de tyske motorveje, ikke har fart grænser. De sociale medier udvikler dig konstant – nye funktioner, nye værktøjer, nye platforme. Og det kan være svært at følge med. Men pas på med de forhastede beslutninger .

Husk og stoppe op

Derfor skal du også altid stoppe op med et halv til et helt års mellemrum og overveje:

  • Hvordan står det til?
  • Er der nye medier, som I skal overveje?
  • Hvordan vælger du de rette medier?

Tre vigtige spørgsmål

Og hvis I overvejer nye medier, så husk altid og stille dig selv spørgsmålene:

  • Hvad er formålet?
  • Hvem vil du gerne tale til?
  • Og hvor er dem, som du gerne vil tale til?

Er din målgruppe rykket over på TikTok, så kan TikTik være en super godt medie for dig og din virksomhed – og særligt da algoritmen opfører sig rigtig pænt, eller sagt på en anden måde: Du kan komme langt organisk.

Men du skal ikke nødvendigvis på TikTok bare fordi, at TikTok er den nye pige i klassen.

Og overvej herefter om et eventuelt nyt medie er stedet, hvor du KAN opnå de ting, som du gerne vil opnå.

Og husk altid: De tre hovedårsager til at personer er på sociale medier er, at de vil underholdes, blive informeret og connecte med andre. 

Billede: Unsplash

Line_Kohsel_1658-LILLE

Tak fordi du læste med!

Hej! Jeg hedder Line Kohsel, og jeg er en digital kommunikationsnørd med trang til kommunikation, der skaber salg og forretning.

Jeg hjælper virksomheder med at finde retning og værdi i deres digitale kommunikation, så de ikke spilder deres tid på kommunikationsindsatser, der ikke skaber forretning.