fbpx

Guide til den nemme og fængende infografik

Infografik. Det er fængende, delevenligt og nemt. What’s not to like? Jeg viser dig, hvordan du selv laver en nem og fængende infografik.

Jeg er personligt helt vild med infografikker. Det skyldes, at den taler til øjet. Den online bruger er både utålmodig og orker ikke at læse for meget. Derfor skal budskaber være nemme og afkode. Og her hjælper infografikken dig på vej.

Vil du øge changen for, at dit budskab sætter sig fast hos din modtager?

Så læs videre…

Vidste du, at vi er cirka 600 gange mere tilbøjelig til at dele visuelt indhold på sociale medier end rene tekstopslag?

Hvordan kommer jeg i gang?

Har du den store Adobe-pakke? Du svarer sikkert nej med en nervøsitet om, at du skal have den. Heldigvis har du slet ikke brug for den store Adobe-pakke. Der er nogle meget lettere og billigere redskaber, som du kan tage i brug. Alle værktøjerne hjælper dig med at skabe flot og visuelt fængende indhold. Og det bedste er selvfølgelig, at det er SÅ nemt.

Gode råd

Drop den store favepalette

Jeg vil anbefale, at du max bruger fire farver – bruger du flere farver, så forstyrrer det i stedet for at skabe fokus omkring dit budskab. Lad være med at bruge både blå, grøn, gul og rød i én infografik. Det forstyrrer øjet og er grimt.

Skrifttypen

Gør det simpelt og hold dig til én skrifttype. Fonten må ikke tage opmærksomheden. Du kan i stedet varierer mellem fed, kursiv og almindelig skrift.

Line_Kohsel_1658-LILLE

Tak fordi du læste med!

Hej! Jeg hedder Line Kohsel, og jeg er en digital kommunikationsnørd med trang til kommunikation, der skaber salg og forretning.

Jeg hjælper virksomheder med at finde retning og værdi i deres digitale kommunikation, så de ikke spilder deres tid på kommunikationsindsatser, der ikke skaber forretning.