fbpx

Hvor bliver jeg af på Googles kort, så mine kunder finder mig?

Du har lige åbnet Google. Og ja, her kan jeg spå, at Google netop er den søgemaskine du åbner, eftersom at 75% af verdens befolkning bruger Google.

Du begynder og skrive: ”Dyrehandler”. Eller måske er det søndag, og du skal en tur i haven, så du skriver ”havecenter”.

Der popper en masse søgeresultater op, og jeg spår igen, at du går ind på kortet og kigger efter (måske ikke med det samme), hvilken dyrehandel eller havecenter, som er tættest på dig.

Og hvad vil jeg sige med ovenstående? Du SKAL være på Googles kort.

Lokal rangering på Google er vigtig. Altså at du er til stedet på Googles kort, så du popper på, når en lokal person søger efter din type forretning.

Få bedre placering med Google My Business

Du vil virkelig gerne være gode venner med Google, så du får de gode placeringer. Og her skal du gøre Google nogle tjenester, så du gør livet lettere for Google. Du skal i gang med Google My Business. Findes din virksomhed ikke i søgningerne? Så er det nok fordi, at du ikke har en Google My Business profil.

Første step er enten af oprette en Google My Business profil og/eller udfylde ALLE oplysningerne.

  •  Angiv komplette data som f.eks. adresse, telefonnummer, kategori, åbningstider mv.
  •  Bekræft dine placeringer
  •  Tilføj gode billeder. Billeder bliver vist meget på Google og Maps!
  •  Hold din Google profil opdateret

Find Google My Business her.

Google My Business vælger dig

Hvordan bliver du så valgt som en del af kortet?

Jo Google vælger dig ud fra følgende kriterier:

Relevans: Det siger måske sig selv, hvor relevant er du for den specifikke søgning? Igen under streger dette vigtigheden i at have udfyldt dine alle dine oplysninger på Google My Business  

Afstand: Din geografiske placering

Udbredelse: Det henviser til hvor velkendt en virksomhed er. Udover hvor kendt en virksomhed er, så har SEO også en indvirkning på dette. 

Line_Kohsel_1658-LILLE

Tak fordi du læste med!

Hej! Jeg hedder Line Kohsel, og jeg er en digital kommunikationsnørd med trang til kommunikation, der skaber salg og forretning.

Jeg hjælper virksomheder med at finde retning og værdi i deres digitale kommunikation, så de ikke spilder deres tid på kommunikationsindsatser, der ikke skaber forretning.