En tekstoverhaling

Det er vigtigt at huske, at dine tekster ikke bare er tekster. Det er din online sælger. Bogstavelig talt.

Den dårlige nyhed er, at det lægger et GIGA stort pres på dine teksters skuldre.

Den gode nyhed er, at når dine tekster sidder i skabet, så kan du blot læne dig tilbage, smække benene op og se dine konverteringer tigge ind.

SEO optimering

SEO-rustningen

Du skal huske SEO-rustningen. Det er en hård kamp, der i dag udspilles på søgemaskinerne. Er din hjemmeside ikke SEO-rustet, så taber du den kamp og de millioner af danske kunder, der inden hvert køb søger på Google.

Uden en SEO rustning vil du være nærmest usynlig på Google.

Lidt mere om den der rustning…

SEO. Det der fancy marketing-udtryk, som rigtig mange bruger. Du ved, at det er vigtigt – eller du er faktisk lidt i tvivl, fordi det lyder lidt fluffy. Og du tænker nok: ”Giver det egentlig noget til min bundlinje”.

Det korte svar er: Ja, for dælen det giver noget til din bundlinje.

SEO og bundlinjen

SEO står for søgemaskine optimering, det er altså SEO, som skal hjælpe dig med at få en bedre rangering på søgemaskinener som Google (Jeg arbejder kun med Google, da 75% af verdens befolkningen bruger Google).

Inden vi går videre, præsenterer jeg lige dig for tre facts:

  • Mere end 70% af B2B-indkøbere starter deres købsproces med en generisk søgning (Kilde: SearchEngine Journal)
  • 89% af alle B2C-kunder laver en generisk søgning, inden de foretager et køb. (Detailhandel)
  • 93% af ALLE online oplevelser begynder med en søgemaskine. (Techjury).

Og jeg gentager lige: 89% af alle B2C-kunder laver en generisk søgning, inden de foretager et køb! Og disse mønstre bliver blot endnu mere tydelige med corona-krisens fremtog, som har tvunget flere online.

Derfor er det vigtigt, at du er synlig på Google. Og det kræver desværre ikke blot et sving med en tryllestav. Det kræver et solidt stykke arbejde med tekstoptimering, hjemmesideoptimering og link-building.

Skal jeg hjælpe dig?

Hvad har du ellers lavet?