Jeg får ofte spørgsmålet fra kunder: “Hvorfor er der ikke nogen, som kommenterer på mit opslag?”
Mit spørgsmål lyder så: “Har du opfordret dem til at kommentere? Altså har du stillet dem et konkret spørgsmål, som de kan svare på?”
Vi mennesker er i bund og grund virkelig dovne. Helt tilbage fra urtiden er vi mennesker kodet til at bruge vores energi på mest nyttig vis for at overleve.
Og hvis vi ikke får et spørgsmål stillet, så kræver det ALT for meget af os at finde ud af, hvad vi skal kommentere. Det gælder i hvert fald for størstedelen af os.
Så husk nu det spørgsmål.
Med mindre du bare vil fortsætte the-no-comment-game ergo the-small-exposure-game. Kommentarer øger nemlig dit reach. Så det er nu, at du skal sætte ind.
Hvad for et spørgsmål skal du stille?
Det siger sig selv, at du skal stille et spørgsmål, som relaterer sig til det emne, som du berører. Men et andet godt fif er, at dit spørgsmål skal opfordre til nemme svar. Gerne ja/nej svar. Jo nemmere det er at svare på dit spørgsmål, jo flere vil svare. Derfor jo højere lix-tal det kræver at svare, jo færre vil svare.
Undtagelsen til reglen er…
Og som med så meget andet, så er der selvfølgelig en undtagelse til reglen. Det afhænger selvfølgelig af din målgruppe. Vil du gerne ramme en specialist målgruppe, som elsker at uddybe med deres nørdede viden, så skal du lave spørgsmål, som henvender sig til dem.
Men for størstedelen af mine kunder gælder reglen.
Stadig ingen kommentarer…
3 uger er gået. Du har sat ind med de nye spørgsmål. Men intet har ændret sig. Og du er ved ar rive dig selv i håret over, at der ikke kommer nogen kommentarer.
Det er her, at du skal overveje, om der er andre elementer, som du har overset:
- Du har IKKE smurt din LinkedIn-motor ved at være aktiv på LinkedIn generelt og ved at engagere dig i din målgruppes indhold
- Dit indhold er IKKE kendetegnet ved værdi men salg
- Dit indhold er IKKE relevant for din målgruppe
- Din tekst er kedelig…