Vi kan måske starte med at besvare det åbenlyse spørgsmål: Hvorfor skal vi kommentere på vores egen virksomheds opslag?
Svar: Fordi det booster synligheden af det opslag, som er blevet postet. Mere præcist får du faktisk 11 gange så meget synlighed end, hvis du blot liker opslaget.
Der er tilmed rigtig mange personer, som føler en stor berøringsangst ved at skrive indhold på LinkedIn – om det er indlæg eller kommentarer. De er bange for at skrive noget dumt, forkert eller er bare i tvivl om, hvad man kan skrive.
Derfor har jeg samlet lidt inspiration til, hvad du kan skrive som kommentar, når du skal kommentere din virksomhedsopslag.
Ros
Folk elsker ros. Derfor er det altid et godt tip at den historie, kollega eller den samarbejdspartner, som bliver nævnt i opslaget. “Det er godt gået X samarbejdspartner” eller “Vores lagerteam er bare seje, sådan det er nogle flotte resultater”.
Tal på virksomhedens vegne
En kommentar kan også være en slags officiel statement, hvor man taler på vegne af ens virksomhed eller afdeling “Det er fantastisk at se, at vores team bliver anerkendt på denne måde” eller “Vi er glade for at kunne dele denne spændende opdatering med jer alle”.
Inddrag relevante personer
Når du kommenterer på din egen virksomheds opslag, så er det oplagt at inddrage relevante personer i samtalen. Det kunne være at tagge relevante personer fra dit netværk eller samarbejdspartnere, for hvem denne information/vinkel/nyhed kunne være relevant for. Bonus her er også, at når du tagger relevante personer inddrages flere i samtalen, hvilket øger synligheden af virksomhedens indlæg. Win-win.
Sig tak
Det er altid en god lejlighed til at takke, hvem end der bliver skrevet om i opslaget. Det kunne være, at du skulle takke en loyal kollega (som har jubilæum), eller en samarbejdspartner for det gode samarbejde eller tak til den organisation, som har anerkendt jeres virksomhed med X certifikat/nominering etc.
Bidrag med input/viden
Som ansat er du jo også ekspert, og derfor kan du måske bidrage med yderligere viden til emnet eller en anden vinkel, som understøtter det positive budskab fra opslaget. “Vi har tilmed oplevet, at [ændring som virksomhedens har implementeret] har medført [indsæt den positive udvikling, som I har oplevet i din afdeling eller på din lokation]”.