Er formatet på videoen eller billedet korrekt? Kvadratisk er bedst, da det fylder mere i feedet.
1.Er formatet på videoen eller billedet korrekt?
Kvadratisk er bedst, da det fylder mere i feedet.
2.Har du husket relevante hashtags?
Mellem 3-5 på LinkedIn.
3.Har du husket at tagge?
Er der relevante partnere/kontoer, f.eks. kollegaer, kunder, samarbejdspartner eller lignende, som du kan tagge i dit opslag og dermed udbrede dit budskab? Du tagger personer ved at skrive “@” efterfulgt af deres navn f.eks. “@linekohsel”, så popper min profil op i en dropdown menu, som du kan vælge.
4.Slutter du dit opslag med et spørgsmål? Overvej dette da det øger chancen for kommentarer, som øger dit reach.
Det kunne være spørgsmål som:
- Hvad er din holdning til X emne?
- Har du erfaring med X?
- Ses vi til X? (hvis opslaget omhandler et event)
- Del gerne dine tanker i kommentarfeltet
- Kender du det, når [indsæt dit emne/situation]?
- Hvad ville du gøre, hvis du [indsæt situation]?
5.Har du huske at skabe luft i dit opslag via linjeskift?
Linjeskift og luft gør det lettere at læse opslaget, hvilket øger sandsynligheden for at brugere læser dit opslag. Husk, vi kan ikke kapere den samme mængde tekst online sammenlignet med på papir. Desuden, scroller vi hurtigt videre, hvis vi ikke orker det.
Se bare forskellen på…
Vi afkoder visuelt indhold 60.000 gange hurtigere end tekst.
6.Husk det visuelle indhold
Vi afkoder visuelt indhold 60.000 gange hurtigere end tekst. Derfor er det altid en god ide at inkludere et billede, grafik, video – eller andet visuelt indhold i dit LinkedIn opslag.
Jeg gætter på, at det er langt hurtigere for dig at afkode opslaget til højre end venstre:
7.Har du husket den gode overskrift? Altså den der prøver at fange målgruppens opmærksomhed?
Hvad er overskriften i et LinkedIn opslag? Overskriften er faktisk bare de første linjer af dit opslag. Men disse to linjer er vigtigt, fordi de er afgørende for, hvordan dit opslag performer – det er nemlig dem, der afgør, om modtageren vil trykke på “læs mere” knappen og udfolde hele opslaget.
Tænk derfor over at lav en god overskrift. Et lyn-tip til at lave en nem, god overskrift er, at skrive det vigtigste/konklusionen i din overskrift.
Det kunne være:
- “Fantastisk besøg hos vores faste kunde X i dag”
- “Jeg elsker mit arbejde, fordi X”
- “Her hos X virksomhed elsker vi at [indsæt people content]”
- “I dag er en god dag, fordi i dag starte X (opslag om ny kollega)”
- Brug ‘ofte stillede spørgsmål fra kunder’ og brug spørgsmålet i overskriften